سایت گردشگری گرگان تماشا

راهنمای گردشگران در خصوص رزرو اماکن اقامتی در گرگان, اماکن دیدنی گرگان ,رستوران های گرگان

سایت گردشگری گرگان تماشا

راهنمای گردشگران در خصوص رزرو اماکن اقامتی در گرگان, اماکن دیدنی گرگان ,رستوران های گرگان

با گرگان تماشا مثل یک گرگانی شهر را ببینید

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

سوغات گرگان


گرگان یکی از زیباترین و اصیل ترین شهر های شمالی کشورمون ایرانه که با تنوع گسترده اقوام و بیشینه تاریخی غنی که دارد سرشار از سوغاتی های مختلفه که شما میتونین همراه خودتون به یادگار برای خودتون و دوستانتون ببرید.

1-      نان زنجبیلی

نان زنجبیلی (زنجفیلی)، یکی از شیرینی های سنتی گرگان می باشد که جایگاه خوبی در مهمانی های مردم این شهر دارد. نان زنجبیلی از آرد گندم، شکر، روغن و زنجبیل تهیه می شود و عموما از نظر شکل ظاهری لوزی است. ترکیب زنجبیل طعم عالی به این شیرینی می دهد. علاوه بر این، مصرف شیرینی زنجبیلی، بدلیل زنجبیل موجود خواص درمانی بسیاری دارد

2-       نان خرمایی

نان خرمایی، سوغات دیگر شهرهای ایران هم است. اما از آنجا که خیلی خوشمزه است و در هوای سرد باعث گرمی بدن می شود در گرگان هم از زمان های دور پخت می شود. خوردن نان خرمایی در کنار یک لیوان چای در هوای نسبتا سرد، بسیار دلچسب است. ای نون تو عصرانه اکثر گرگانی ها همراه با چایی مصرف میشه.

3-       حلو اماج

حلوای اماج یا حلوای اماچ سوغات مخصوص شهر گرگان محسوب می شود، که زنان هنرمند گرگانی با وجود سختی زیاد در تهیه آن، برای عید نوروز از قدیم الایام درست می کردند. حلوا اماج از آرد گندم، عسل، روغن، پودر پسته ، بادام، هل و گلاب تهیه می شود. مسافران شهر گرگان می توانند این حلوا را از شیرینی فروشی ها تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

4-       نان سرغبیلی

سرغبیلی شیرینی سنتی دیگر، مخصوص شهر گرگان است. شاید تاکنون اسم آن را نشنیده باشید در این قسمت اندک توضیحی جهت آشنایی شما آورده ام. آرد، مایه خمیر، پودر قند، شیر و شکر از مواد اصلی تهیه آن است. سرغبیلی می تواند سوغات خوبی باشد چون خیلی ها با شکل و طعم آن آشنا نیستند. مطمئنا جذاب خواهد بود.

5-       نان پادرازی

نان پادرازی نوعی نان محبوب در بین مردم گرگان است. نان پادرازی بسیار نرم است و خوردن آن راحت است. این نان را بعنوان سوغاتی شهر گرگان با خود ببرید تا آنان که همراه شما نبودند، با این نان خوشمزه گرگان آشنا شوند. مواد تهیه نان پادرازی روغن، آرد، گلاب و سیاه دانه است و بعلت استفاده نشدن شکر در تهیه آن، برای افرادی که دیابت دارند مفید است.

6-       نان شیرمال

یکی دیگر از این شیرینی ها نان شیرمال گرگان است که اکثرا با آن آشنایی دارید. مواد تهیه آن آرد، تخم مرغ، شیر و کشمش است. شاید دلیل نام گذاری شیرمال برای این شیرینی وجود شیر در تهیه ی آن می باشد. ناگفته نماند کشمش در ترکیب با این نان طعم فوق العاده ای را بوجود آورده است. همچنین گاهی خرما هم در داخل آن قرار می دهند. این نان بسیار خوشمزه است و میتواند بعنوان یک میان وعده استفاده شود.

خیلی از نان ها و شیرینی های سوغات گرگان رو شما میتونین با مراجعه به فروشگاه ها و شیرینی پزی های معتبر تو سطح شهر خریداری کنید که لیست مکان های معروف تر تو لینک زیر برای مسافرای گرگان لیست شده و مکان اونها رو نقشه لحاظ شده :

http://gorgantamasha.ir/Default/Categories/45?categoryid=53

هم چنین شما تو گرگان میتونین بهترین ماهی و خاویار جهان رو که از اسکله بندرترکمن به گرگان اورده میشه رو هم به عنوان سوغات خرید و تجریه کنید . به دلیل نزدیکی شهرهای ترکمن نشین به گرگان شما میتونین مجموعه بسیار زیبایی از دست بافته های ترکمن ها شامل فرش و روسری و پشتی و خیلی چیزهای دیگه رو بخرید و تو خونتون تجربه کنید.

 

  • mehdi kheiri
  • ۱
  • ۰

10 مکانی در گرگان باید دید ؟

گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی با طی مسافت کوتاهی شما به جنگل دریا کوهستان دشت تالاب و حتی بیابان در قسمت شمالی ان دست خواهید یافت که نقطه تمایز ان از سایر شهرهای شمالی می باشد. حال عازم سفر به گرگان شده اید و هیچ چیز بهتر از خلاصه مکان هایی که حتما باید در این منطقه دید به کار نمی اید . بنابراین درزیر به معرفی این مکان ها می پردازیم :

1 – جنگل ناهارخوران که معروفترین منطقه توریستی شهر گرگان می باشد و با چشم اندازهای جنگلی زیبا و مسیرهای دسترسی مناسب از جمله مکان هایی که همه در سفر به گرگان از ان بازدید خواهند کرد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/385

2-جنگل النگ دره در انتهای شهرک سروش جنگل گرگان که به دلیل انبوهی جنگل که کل مسیر ان با چتری از درختان پوشیده شده و راه اسفالته و اماکن مناسب کمپینگ ان را به پارک نمونه شمال کشور تبدیل کرده است.در این جنگل پیاده روی در طول مسیر و گوش دادن به صدای پرندگان را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/411

3-روستای زیارت که در ادامه مسیر جنگل ناهارخوران قرار دارد به دلیل بافت سنتی و چشم اندازهای جنگلی و کوهستانی ان یکی از زیباترین روستاهای منطقه می باشد . هم چنین در سفر به این روستا قدم زدن دربافت سنتی و خانه های پلکانی چوبی ان و بازدید از استخر اب گرم و ابشار زیارت را از دست ندهید.

 http://gorgantamasha.ir/Default/Place/448

4-دریاچه توشن که به طور کامل با درختان جنگلی احاطه شده و منظره بسیاری بدیعی در کمربندی غربی شهر گرگان بوجود اورده است و پاتوقی برای عصرانه درهمه فصول سال می باشد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/396

5-تپه هزارپیچ که در ورودی غربی گرگان جای گرفته و در شب هنگام شما تجربه تماشای شهر از بام گرگان را خواهید یافت . در سفر به این منطقه تجربه پرواز با گلایدر را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/398

6-خانه های قدیمی گرگان که در بافت سنتی ان قرار گرفته و گرگان را پس از اصفهان ویزد در رتبه سوم وسیع ترین بافت تاریخی ایران جای داده است. در سفر به بافت سنتی بازدید از خانه های تاریخی امیرلطیفی و باقری ها و تقوی ها و امامزاده نور و مسجد جامع را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Categories/44?categoryid=55

7-جنگل توسکستان که یکی از زیباترین جنگل های هیرکانی در منطقه گرگان می باشد و در عبور از ان در فاصله ای کمتر از نیم ساعت شما به بالای ابرها خواهید رسید و به مراتع سرسبز پوشیده از گل های شقایق در فصل بهار دسترسی پیدا خواهید کرد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/393

8-ابشار باران کوه که در دل جنگل های انبوه شصت کلا گرگان قرار گرفته و با پیاده روی 2 ساعته به ابشاری خزه ای و بسیار خاص خواهید رسید که اب چشمه به صورت قطره ای از بالای ان به پایین می چکد.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/395

9-منطقه حفاظت شده جهان نما که یکی از زیباترین ییلاقات شمال کشور می باشد و شما با پیاده روی 4 ساعته از جنگل های گرگان به این منطقه دسترسی پیدا خواهید کرد . هر چند مسیر ماشین رو نیز از شهر کردکوی به این منطقه وجود دارد.دشت جهان نما بر فراز ابرها مملو از گونه های کمیاب گیاهی و جانوری می باشد . اسمان های پرستاره ی ان فراموش نشدنی است.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/551

10-بازار تاریخی نعلبندان که از قدیمی ترین بازارهای شمال کشور بوده و در بازدید ان همچنان حال و هوای دستفروشان و میوه و سبزیجات تازه و کوچه پس کوچه های باریک ان را تجربه خواهید کرد.در بازدید از این منطقه ناهار در رستوران قدیمی در دل بازار را از دست ندهید.

http://gorgantamasha.ir/Default/Place/361

  • mehdi kheiri
  • ۱
  • ۰


همه ی گردشگرایی که تو تعطیلات میرن سفر به دو دسته تقسیم میشن :

1-      گردشگرایی که سعی میکنن از قبل همه ی برنامه ریزی هاشونو انجام بدن و مسیر حرکت و جاهای دیدنی و محل اقامتشونو از قبل معلوم کرده باشن و وقتی میرسن به مقصدشون از زمان نهایت استفاده رو ببرن و در ارامش کامل باشن که همه چیز پیش بینی شده .

2-        دسته دوم گردشگرایی هستن که علاقه خاصی به ماجراجویی و هیجان دارند و اساسا از نامعلوم بودن سفر و مقصد و محل اقامت بیشتر لذت میبرند .

حالا شما جز هر دسته ای باشید بالاخره وقتی وارد یک منطقه ای میشین مهمترین بخش کار تعیین محل اقامت با امکانات مناسب خودتون هست . تو ایران و علی الخصوص شهرهای گردشگری از قدیم رسم بوده مالکین خانه ها و ویلاهای اجاره ای با یک سری پلاکارد تو مسیر مسافرا وایمیستن و خانه ها رو به صورت شفاهی بدون هیچ عکسی معرفی میکنن و مسافرم بی خبر ازآدرس ها و قیمت ها , فقط دنبال یک جایی برای اقامتشه و بالاخره به اجاره یکی از ازین موارد تن میده , البته چاره دیگه ای هم نداره .

حالابا در نظر گرفتن موارد بالا فرض کنید شما وارد یکی از شهرهای شمالی ایران به نام گرگان شدید و دنبال یک خانه ی مناسب هستید. اول از همه وقتی از ورودی های شرقی و غربی وارد گرگان میشید کلی ازین دوستان پلاکارد به دست می بینید که اکثر این دوستان خانه ها ی اجاره ای تو محله هایی مثل شهرک امام , شهرک امام حسین ,کوی اوزینه و کوی افسران و کوی انجیراب دارن که این مناطق جز محله های بسیار ضعیف گرگان بوده و هر کسی نمیتونه با اقامت تو این مناطق کنار بیاد.

یک ذره اگه صبور تر باشید و مسیرهای جنگل ناهارخوران رو دنبال کنید بعد از پمپ بنزین دخانیات به دسته دیگه ای از دوستان پلاکارد به دست میرسید که خانه های اجاره ای که این دوستان به شما معرفی میکنند در محله ای به نام قلعه حسن قراردارند . مدیریت سایت گرگان تماشا به عنوان یک شهروند قدیمی گرگانی اصلا این منطقه رو به لحاظ مشکلات فرهنگی و امنیتی جهت اقامت معرفی نمیکنه و تا جای ممکن از اقامت در این منطقه اجتناب کنید.

کمی که راه رو ادامه بدین به میدان ناهارخوران میرسید که هنوزم دوستان پلاکارد به دست در این مناطق به فعالیت مشغول هستند . در این قسمت کسایی که خانه های اجاره ای زیارت و یا ویلاهای اجاره ای زیارت رو معرفی میکنن گزینه های بهتری جهت انتخاب هستند.

از ناهارخوران به سمت روستای زیارت مسیر جنگلی زیبایی در کنار رودخانه وجود دارد که با عبور ازون و رسیدن به مجموعه های اقامتی و خانه مسافر و کلی مشاور املاک میتونین مکان مورد نظرتون رو انتخاب کنید. ساکنین این منطقه انسان هایی بسیار شریف بوده و در اجاره خانه از انها هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت .

البته به دلیل معروفیت این منطقه از نظر گرشگری , معمولا در روزهای تعطیل تمامی خانه ها و ویلاهای مناسب قبلا رزرو شده و موارد خیلی ساده تر بعضا پیدا خواهید کرد . حال به جهت دسترسی همه گردشگران به اماکن اقامتی این منطقه سایت گردشگری گرگان تماشا اقدام به جمع اوری اطلاعات و ادرس ها و ثبت عکس های با کیفیت از این موارد کرده که شما به راحتی از هر جای ایران میتونید بدون نگرانی مکان مورد علاقتون را رزرو کنید و در تعطیلات با ارامش به این منطقه سفر کنید. در این سایت مجموعه ای از ویلا ها و سوییت اپارتمان ها و خانه های روستایی و کلبه های جنگلی جهت اقامت دوستان با هر سلیقه ای نمایش داده شده است . گردشگران میتونن از طریق لینک زیر نسبت به رزرو ویلاهای گرگان اقدام کنند :

http://gorgantamasha.ir/Default/Categories/1?categoryid=16

هم چنین گردشگرانی که علاقه مند اقامت در محیط هایی همچون هتل ها و هتل اپارتمان ها هستند میتونن با ورود به بخش هتل ها نسبت به رزرو انلاین اتاق مورد نظرشون اقدام کنند . در این بخش کلیه هتل های گرگان و استان گلستان نمایش داده شده است. گردشگران میتونن از طریق لینک زیر نسبت به رزرو انلاین هتل های گرگان اقدام کنند :

http://gorgantamasha.ir/Default/Categories/1?categoryid=17

 

گرگان تماشا تمام تلاشش رو میکنه تا گردشگران ورودی به شهر گرگان و استان گلستان , خاطره ای خوش از حضورشون تو این منطقه رو ثبت کنند و بازهم به این منطقه برگردند.

  • mehdi kheiri
  • ۱
  • ۰

تو سایت گرگان تماشا تمام تلاشمون رو کردیم تا همه منو ها و گزینه ها برای همه به سادگی قابل فهم باشه و همه تو هر سنی بتونن سریع نیاز خودشون رو رفع کنند . با این حال یک راهنمایی کوتاه مطمئنا برای خیلی از دوستان و گردشگران کمک بزرگی میتونه باشه , بنابراین به صورت کوتاه در زیر گزینه های سایت رو معرفی میکنیم :

1 – طریقه ورود به سایت از طریق لینک زیر :

http://gorgantamasha.ir/Default/Index

2- در بدو ورود به سایت گرگان تماشا شما یک اسلاید شو از مناظر طبیعی و تاریخی معروف شهر گرگان و استان گلستان رو میبینید که فقط جنبه معرفی و اطلاع رسانی به مسافران و بازدید کنندگان گرگان تماشا رو داره .

3- بعد از اون انواع مختلف تورهای افرود , پرواز با گلایدر , کوهنوردی و عکاسی و کارهای ماجراجویانه و طبیعت گردی وگرگان گردی رو می بینید که تفاوت گرگان تماشا با بقیه سایت ها اینه که شما میتونین تورهای مورد نظرتون را در روز خاص با مقصد معین و هر تعدادی که دوست دارین به صورت دوستانه و خانوادگی برنامه ریزی کنید. فقط کافیه روی برنامه ریزی تور کلیک کنید و گزینه های خالی رو تکمیل کنید تا کارشناسان گرگان تماشا با شما تماس بگیرند.

4- بعد به 6 تا گزینه با عکس های مختلف میرسین که بسته به نیازتون میتونین هر کدوم رو انتخاب کنید :

1-4 – گزینه کجا خرید کنیم ؟ که شما میتونین لیست کامل مراکز خرید شهر گرگان و سوغات گرگان رو توش پیدا کنین که آدرس همشون روی نقشه گوگل ثبت شده

2-4 – گزینه چی بخوریم ؟ که شما میتونین لیست کاملی از رستوران فست فود کافه بستنی فروشی جگرکی و رستوران سنتی های معتبر شهر گرگان رو توش پیدا کنین که ادرس همشون روی نقشه گوگل ثبت شده

3-4- گزینه کجاها را باید دید ؟ که شما میتونین کلیه مکان دیدنی طبیعی و تاریخی و روستاهای گردشگری شهر گرگان و استان گلستان ور توش ببینین که آدرس همه روی نقشه گوگل ثبت شده

4-4- گزینه چطور کمک بگیریم ؟ که شما میتونین لیست کاملی از جایگاه های سوخت شهر گرگان و استان گلستان رو توش ببینین که آدرس همشون روی نقشه گوگل ثبت شده

5-4- گزینه چطور بیایم گرگان ؟ که شما میتونین کلیه مسیرهای جاده ای ریلی و هوایی ورودی و خروجی به شهر گرگان رو توش پیدا کنین .

6-4- گزینه کجا اقامت کنیم ؟ که شما میتونین کلیه ویلا و هتل ها و خانه های روستایی اجاره ای شهر گرگان رو توش پیدا کنین که همه ی اونها با ذکر مشخصات کامل مکان مورد نظر و عکس های با کیفیت از بیرون و داخلشون در سایت گرگان تماشا ثبت شده و آدرس همشون روی نقشه گول ثبت شده

5- در این قسمت کلیه گزینه های بند 4 جهت راحتی بیشتر گردشگران روی نقشه گوگل ثبت شده و به صورت میانبری هست که شما رو سریع تر به نیازتون میرسونه

6- بعد میرسید به قسمت مقالات که در این قسمت کلیه دست نوشته های مرتبط با سایت گرگان تماشا و مطالب مرتبط با گردشگری و سفر و شهرگرگان توش درج میشه و شما بسته به انتخابتون میتونین اونها رو مطالعه کنید .

7- قسمت درباره گرگان که در این قسمت متن خلاصه ای از تاریخچه شهر گرگان رو میتونین مطالعه کنید که در صورت علاقه مندی بیشتر در پایان متن با کلیک بر روی ادامه مطلب میتونین مطالعه خود را ادامه بدید.

8- هواشناسی که در این قسمت آب و هوای شهر گرگان به وصورت انلاین درج شده و هم چنین پیش بینی 4 روز آینده آب و هوای شهر گرگان هم جهت برنامه ریزی گردشگران در روزهای آینده درج شده.

9 – قسمت آیین نامه سایت گرگان تماشا که به جهت آشنایی بازدید کنندگان این سایت با حقوق خودشون به ارائه ی گزیده ای از موارد نیاز می پردازه

10- قسمت درباره ما که به صورت خلاصه تیم گرگان تماشا رو به بازدید کنندگان و علاقه مندان معرفی میکنه و در صورتی که به دلایل تاسیس سایت گرگان تماشا علاقه مند باشید میتونید از طریق لینک زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید :

http://gorgantamasha.ir/Default/Post/298

11- در قسمت انتهایی سایت گرگان تماشا هم میتونین لوگو ساماندهی رو ببینید که نشان دهنده مجوزهای لازم از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد

12 – در قسمت فوتر سایت شما میتونین با وارد کردن کلمه مورد نظر به صورت میانبر به جستجو بپردازید .

13- در قسمت فوتر سمت چپ صفحه آدرس شبکه های اجتماعی سایت گرگان تماشا رو میتونید ببینید که درصورت علاقه مندی اطلاعات مورد نیازتون رو کسب کنید :

آدرس تلگرام شخصی مدیریت سایت :

https://telegram.me/metaxix

آدرس اینستاگرام سایت گرگان تماشا که با فالو کردن ما میتونین با ما همراه باشید :

https://www.instagram.com/gorgantamasha

آدرس توییتر سایت گرگان تماشا :

https://twitter.com/gorgantourism1

آدرس فیسبوک سایت گرگان تماشا :

https://www.facebook.com/gorgan.nature

  • mehdi kheiri
  • ۱
  • ۰


همه ی ما مخصوصا اونهایی که بیشتر اهل سفرن , حتما تا به حال شده که صبح خیلی زود یا نیمه های شب وارد یک شهر غریب بشن و دنبال یک جای مطمئن برای گذراندن شب باشن یا دنبال یک سوپر مارکتی که اون موقع ها باز باشه و بتونن اقلام مورد نیازشونو بخرن , یا که گاهی سر ظهر میرسیم به یک شهری و دنبال یک رستوران یا فست فود خوب و دنج می گردیم و مجبوریم به حرف های عابرهای گذری از دور و برمون اعتماد کنیم و یا کلی این در و اون در بزنیم تا آدرس یک جای دیدنی تو یک منطقه ای رو پیدا کنیم , همه ی این نیاز ها ما رو به این سمت کشوند که چرا ما اولین نفری نباشیم که تو ایران همه نیازهای گردشگری یک مسافر رو از ابتدا تا انتها پوشش بدیم . بنابراین شروع به ایده پردازی و نیاز سنجی و شنیدن مشکلات مسافرهایی که هر ساله وارد شهر گرگان میشدن کردیم , بعد از چند ماه طراحی و مشاوره بالاخره خروجی کار ما به صورت یک سایت گردشگری به نام گرگان تماشا در اومد که اسفند ماه سال 95 به بهره برداری رسید و همچنان کار جمع اوری اطلاعات و وارد کردن اونها ادامه داره . سایت گرگان تماشا اولین سایت گردشگری تو ایرانه که به صورت تخصصی نیازهای گردشگری شهر گرگان و استان گلستان رو پوشش میده و چون دامنه فعالیتش فقط روی یک شهر متمرکزه , اولین سایت در نوع خودش تو ایران هم هست . ما تو گرگان تماشا تمام تلاشمون رو می کنیم تا همه مسافرایی که به شهر گرگان و استان گلستان میان با کمال رضایت و ثبت یک خاطره خوب از اینجا برن . بنابراین تمام جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی استان گلستان , لیست تمام کافه رستوران فست فود و .. شهر گرگان , برنامه ریزی تورهای افرود گلایدر و کوهنوردی و عکاسی به صورت شخصی و خانوادگی , لیست تمام جایگاه های بنزین و گاز استان و خودروبر های مطمئن در صورت نیاز مسافر و تمامی مراکز خرید شهر گرگان رو جمع کردیم تا شما در کوتاهترین زمان ممکن به همه چی دسترسی داشته باشی انگار که خودت ساکن شهر گرگان هستی . گرگان تماشا اومده تا شما سفر جدیدی در شهر گرگان رو تجربه کنید .

 شهر گرگان رو از پنجره گرگان تماشا ببینید . 

http://www.gorgantamasha.ir/Default/Index

  • mehdi kheiri