سایت گردشگری گرگان تماشا

راهنمای گردشگران در خصوص رزرو اماکن اقامتی در گرگان, اماکن دیدنی گرگان ,رستوران های گرگان

سایت گردشگری گرگان تماشا

راهنمای گردشگران در خصوص رزرو اماکن اقامتی در گرگان, اماکن دیدنی گرگان ,رستوران های گرگان

با گرگان تماشا مثل یک گرگانی شهر را ببینید

  • ۱
  • ۰

 

 

 

 

 

 

علی اباد کتول از جمله شهرهای استان گلستان که در فاصله ۲۵ دقیقه با شهر گرگان قرار دارد بدلیل جاذبه های طبیعی بسیار هم چون ابشار کبودوال و سدزرین گل و ییلاقات زیبا از جمله مقاصد گردشگری مسافران بوده و اجاره ویلا در علی اباد کتول دغدغه خیلی از مسافران ورودی به استان میباشد . به همین منظور در این مقاله به راهنمایی شما در این زمینه خواهیم پرداخت.

شهر علی اباد کتول در فاصله ۳۵ کیلومتری از مرکز استان گلستان شهر گرگان قرار دارد . مسیر دسترسی این دو شهر به صورت اسفالته و اتوبانی بوده و در فاصله زمانی حدود ۲۵ دقیقه از گرگان به این شهر خواهید رسید . در مسیر این شهر ییلاقاتی هم چون دهنه زرین گل به چشم میخورد که مملو از روستاهای ییلاقی و کوهستانی بر فراز جنگل های سرسبز میباشد.از جمله روستاهای زیبا میتوان به زرین گل و چینو و خاک پیرزن و افراتخته و سیاه رودبار اشاره کرد . در هریک ازین روستاها به پیروی از اقلیم و سنت ان روستا خانه های روستایی وجود دارد که بعضا توسط روستایی ها اجاره داده میشوند . در این روستاها هم چنین ویلاهایی نیز ساخته شده که برای مسافران قابل رزرو میباشند . هر یک ازین روستاهای علی اباد کتول دارای مناظری متفاوت میباشند که بدلیل اختلاف ارتفاع بین انها میباشد . شما با مراجعه به صفحه خانه های روستایی گلستان میتوانید جهت اجاره ویلا در علی اباد کتول کمک بگیرید .دهنه زرین گل به دلیل هم جواری کوهستان و رودخانه و جنگل از مناطق زیبای گلستان میباشد .در انتهای این مسیر اسفالته جاده خاکی مخصوص خودروهای افرود وجود دارد که شما را به جنگل ابر میرساند . هر چند اسم جنگل ابر بخاطر اسم روستای ابر میباشد وگرنه منظره دریای ابر درتک تک ییلاقات مرتفع گلستان هر روز قابل مشاهده میباشد .از دیگر مناطق ییلاقی در شهر فاضل اباد بوده که شهری کوچکی درست قبل از علی اباد کتول میباشد . این دهنه نیز در مجاورت رودخانه اغاز میشود و از روستاهای جنگلی شروع شده و در پایان به روستاهای کاملا کوهستانی بر فراز جنگل میرسد. از جمله روستاهای زیبای این منطقه نیز میتوان به گنو و ریگ چشمه و نرسو و چجا و سیاه مرزکوه و مایان و خلیندره و چلی و تاویر اشاره کرد که هر یک دارای ارتفاعی متفاوت از بقیه بوده و پوشش جنگلی و کوهستانی در انها متفاوت است . در این روستا ها نیز انواع خانه های روستایی و ویلاهای جدید وجود دارد که شما میتوانید بر حسب سلیقه خود در صفحه خانه های روستایی گلستان و یا ویلاهای گلستان انتخاب نموده و خاطره خوشی را برای خود رقم بزنید. در این دهنه همچنان بوم گردی روستایی نیز وجود دارد که در همین صفحه به انها دسترسی خواهید داشت .

بهرحال شهر علی اباد کتول با همه ی ویژگی های طبیعی و روستایی خاص خود از جمله مهم ترین مقاصد در گلستان بوده و با اجاره ویلا در علی اباد کتول تماشای جنگل و دریای ابربرای شما محقق خواهد شد. خانه های روستایی چوبی و تراس های دلباز رو به ارتفاعات جنگلی و اب چشمه و عطر نان محلی در روستا ها و گویش خاص کتولی مردمان این منطقه و گله های گوسفندی که هر روز صبح با صدای زنگوله هایشان شما را از خواب بیدار میکنند و رهسپار مراتع ییلاقی میشوند . تجربه ای نو از اقامت را در خانه های روستایی علی اباد کتول خواهید داشت.

 

http://www.gorgantamasha.ir/Default/Post/3777

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی